Support SV

Beställningar.
Kontrollera att din adress och innehållet stämmer innan du slutför din beställning. Notera att du måste vara minst 18 år för att få handla hos get.smoooth.com .

När vi mottagit din beställning kommer du få en orderbekräftelse via mail.

Betalning
Tillsammans med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sweden, erbjuder vi följande betalningsalternativ där betalningen görs direkt till Klarna via Klarna Check Out:

Betalningsalternativ:
Betala inom 14 dagar:
Betalningstid är 14 dagar från avsändandet av varorna. Villkoren för faktura finner du här.

Kortbetalning:
Betala direkt med Master Card eller Visa

Konto:
Klarna Konto är en kontokredit som tillhandahålls av Klarna och som ger kredittagaren möjlighet att delbetala sina köp månadsvis med minst 1/24 (minimum 50 SEK) av totala utnyttjade kreditbeloppet eller i enlighet med de i kassan godkända villkoren. För mer information om Klarna Konto inklusive allmänna villkor och Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation finner du här.

Du hittar mer information om Klarna här och kan läsa deras användarvillkor här.

Användningen av dessa uppgifter regleras i enlighet med gällande dataskyddslag och Klarnas sekretesspolicy.

Leveranser
Fri frakt gäller för alla ordrar. Ordrar som kommer in före kl 13.00 på arbetsdagar skickas alltid samma dag med Postnord, DHL eller Fedex. Leveranstiden beror på vart du bor, men sker normal inom 3-5 arbetsdagar. Din beställning kommer att levereras direkt till den adress du angivit vid din beställning eller till en service point.  När paketet lämnat vårt lager kommer du få ett mail som innehåller ett sändningsnummer för att du ska kunna följa ordern. Om du har Klarnas app, kan du följa ditt paket via appen.

Om ditt paket ska hämtas hos ett utlämningsställe kommer du att erhålla en avisering via e-post eller SMS om du lämnat ditt telefonnummer eller vanlig post när din beställning kan hämtas ut.

Ej uthämtade paket
Paketet finns kvar hos ditt ombud i 14 dagar. Ej hämtade varor returneras till oss och det är något varken vi eller fraktbolaget kan påverka. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, belopp om 150kr

Ångerrätt, Returer & Byten

Reklamation
Stämmer din vara inte överens med beskrivningen, är den trasig eller är du på annat sätt missnöjd med ditt köp? Kontakta oss så kommer vi överens gemensamt om hur vi ska lösa det hela. Det är väldigt viktigt för oss att du känner dig nöjd med dina köpta varor. Du anmäler du ditt reklamationsärende till Customerservice@gepcg.se. Vänligen ange ditt namn och ordernummer vid kontakt med oss.

Vi betalar returfrakten vid en eventuell retur på grund av reklamation. Vid en eventuell tvist har vi som policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Vid en tvist kan du gå vidare med ditt klagomål på EU:s gemensamma sida för tvistlösning som prövar tvister som uppstått vid gränsöverskridande e-handel. Vid en nationell tvist hänvisar vi i första hand till Allmänna reklamationsnämnden.

Kontaktinformation vid reklamationer:
Customerservice@gepcg.se

GEP Communication Group AB
Warfvingesväg 30A
11251 Stockholm

Ångerrätt & Byten
Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den.

När du lämnar tillbaka varan ska den förstås enbart vara prövad och ska returneras till oss helt i originalskick med alla tillhörande lappar samt utan några som helst fläckar, hund/katthår eller liknande. Varan du returnerar får heller inte ha tvättats. Tänk på att ångerrätten samt bytesrätten inte gäller för underkläder.

Hur gör jag en retur eller ett byte?
Vill du returnera eller byta en produkt måste du först anmäla ditt ärende till oss via customerservice@gepcg.se . Observera att du måste ange ditt ordernummer samt den mailadress du använde för att göra din beställning när du anmäler ditt ärende.

Från det att du anmäler ditt ärende har du 14 dagar på dig att skicka tillbaka produkten via den returfraktsedel du fick med din order. Glöm inte att fylla i det returformulär du fick i ditt paket så noggrant som möjligt, för en smidigare hantering. Om du skulle sakna returfraktsedeln, vänligen meddela detta till oss när du anmäler ditt ärende, så ordnar vi en ny till dig. Retursedeln kan du skriva ut på nytt här

Vem står för returfrakten?
Det är du som kund som står för returfrakten på 39kr vid öppet köp, och du måste vid förfrågan kunna bevisa att du skickat produkten, så be alltid om ett kvitto från ditt utlämningsställe.

Har ni mottagit min retur?
Så snart vi behandlat din Retur får du en bekräftelse av oss via e-post. Det kan ta upp till 14 dagar från det att du lämnat in din retur innan den slutligen behandlas av oss.

När får jag mina pengar tillbaka?
Vi återbetalar pengarna till dig så fort som möjligt efter att vi mottagit din retur men senast 14 dagar från det att vi mottagit din retur. Återbetalning av alla varor minus kostnaden för frakten, sker på samma sätt som du gjort betalningen, Kortbetalningar återförs till det konto ditt kort är kopplat till. Vid faktura, justeras ditt fakturabelopp om du ej hunnit betala in fakturan.

Integritetspolicy & Cookies

Personuppgifter
GEP CG AB värnar om din personliga integritet och strävar efter att alltid skydda dina personuppgifter på bästa sätt. Det är GEP CGs:s målsättning att följa alla vid var tid gällande lagar och regler för personuppgiftsskydd. Denna policy hjälper dig bl.a. att förstå vilken slags information GEP CG AB samlar in och hur denna används. Genom att godkänna policyn på Sajten i samband med köp eller lämnande av uppgifter så samtycker du till behandling av dina personuppgifter i enlighet med nedan.

GEP Communication Group AB, (”GEP CG”/”vi”), 556612-0928 Warfvingesväg 30A 11251, Stockholm är personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter.

Utlämning av personuppgifter
Avtalspartners och IT-leverantörer
Vi använder oss av ett antal olika IT-tjänster och IT-system i vår verksamhet. I vissa av dessa lagras och hanteras personuppgifter. Vi är måna om din integritet och säkerheten för dina uppgifter vid all sådan hantering. Vissa system är installerade lokalt hos oss och det är bara vår personal som har tillgång till uppgifterna. I dessa fall sker ingen överföring till tredje part. Vissa system är dock molnlösningar eller installerade hos leverantören och innebär att vi överför personuppgifter till leverantören. I dessa fall är leverantören vårt personuppgiftsbiträde och hanterar uppgifterna på vårt uppdrag och enligt våra instruktioner.

Interna IT-system
Internt hanterar vi personuppgifter i vår kunddatabas, i våra boknings- och säljstödssystem, i vårt kundtjänstsystem och i ett system för datahantering och dataförbättring. Dessa system är till för att kunna leverera de tjänster du har beställt från oss och för att kunna hantera frågor och kundvård i samband med utförandet av dessa tjänster. I dessa system kan samtliga de personuppgifter vi samlar in komma att hanteras.

Betallösningar
Vi använder oss av externa leverantörer för att hantera betalningar. Dessa leverantörer får tillgång till personuppgifter i form av namn, adresser och betalningsinformation. Denna hantering är nödvändig för att vi ska kunna leverera de tjänster du har beställt från oss.

Vilka personuppgifter behandlar vi?
Vi kommer att behandla de personuppgifter som du lämnar eller har lämnat till oss eller som vi samlat in på Sajten genom cookies. De personuppgifter som GEP CG behandlar är: namn, e-postadress, och orderhistorik, leveransadress, IP-adress och telefonnummer.

Hur använder vi dina personuppgifter?
Uppgifterna kan användas för identifikation, nyhetsbrev samt för statistikändamål.

Uppgifterna kan även komma att samköras eller delas med myndigheter eller våra samarbetspartners för distribution.

Ditt personnummer kommer också att behandlas i samband med köp på uppdrag av (eller på grund av krav från) betalnings- och kreditföretag som behöver detta i kreditupplysningssyfte. GEP CG iakttar alltid största försiktighet vid sådana tillfällen.

Om hela eller delar av GEP CG:s verksamhet säljs eller integreras med annan verksamhet kan dina personuppgifter lämnas ut till våra rådgivare, eventuell köpare och dennes rådgivare och lämnas vidare till verksamhetens nya ägare.

För att vi ska kunna erbjuda dig Klarnas betalsätt behöver vi dela vissa av dina personuppgifter till Klarna, så som kontakt- och orderinformation, för att Klarna ska kunna bedöma om du kan erbjudas deras betalningsmetoder och för att skräddarsy betalsätten åt dig.

Mer information om Klarna kan du hitta här. Användningen av dessa uppgifter regleras i enlighet med gällande dataskyddslag och Klarnas dataskyddspolicy.

Hur skyddar vi dina personuppgifter?
För att hålla de personuppgifter vi behandlar i säkert förvar har vi vidtagit flera säkerhetsåtgärder: Vi har implementerat säkerhetsrutiner och tekniska och organisatoriska åtgärder för att skydda dina personuppgifter såsom certifieringsteknik för webbläsare. Vidare har vi vederbörliga brandväggar och antivirusprogram för att skydda och förhindra obehörig tillgång till nätverket. Tillgång till de utrymmen där personuppgifterna lagras är begränsad och det krävs att de anställda identifieras för åtkomst.

GEP CG använder sig även bl.a. av SSL (Secure Socket Layer) som är ett protokoll för säker överföring av data via Internet (eller andra nätverk). Du som kund behöver kontrollera att SSL inte är avstängt i inställningarna för webbläsaren. I syfte att förhindra obehörig åtkomst vid behandling av ditt betal- eller kreditkortsnummer används även envägskryptering.

Hur länge sparas mina personuppgifter?
Om du samtyckt till att vara registrerad kund/medlem hos GEP CG sparas dina uppgifter tills du avregistrerar dig. Du kan när som helst avregistrera dig som kund. Om du inte registrerar dig som kund/medlem sparas dina uppgifter så länge det är nödvändigt utifrån krav i lag eller för att fullgöra GEP CG:s åtaganden gentemot dig, t.ex. för att uppfylla leverans och garantiåtaganden.

Dina uppgifter sparas oavsett aldrig längre än vad som är tillåtet enligt gällande personuppgiftslagstiftning.

Dina rättigheter
Nödvändig hantering av personuppgifter och hantering med stöd av samtycke Personuppgiftsbehandling som är nödvändig för att vi ska kunna fullgöra ett avtal med dig eller för att vi ska kunna fullgöra en rättslig skyldighet är tillåten utan samtycke. För att vi ska kunna samla in och hantera dina personuppgifter i något annat syfte krävs däremot att du samtycker till behandlingen. Du lämnar samtycke till hantering av dina personuppgifter i samband med att du använder våra tjänster på www.justhype.se.

Återkallelse av samtycke
Du kan när som helst välja att återkalla ditt samtycke genom att kontakta oss på kontaktuppgifterna ovan. Om du återkallar ditt samtycke kommer vi att radera de personuppgifter och upphöra med den behandling som omfattades av samtycket.

Det kan förekomma att samma personuppgift behandlas både med stöd av samtycke och med stöd av att uppgiften är nödvändig eller med stöd av andra regler. Det innebär att även om du återkallar ditt samtycke och den behandling som grundas på samtycket upphör, kan personuppgiften ändå finnas kvar hos oss för andra ändamål.

Rätt att få information om vilka personuppgifter vi har sparade om dig
Om du vill ha information om vilka uppgifter vi har registrerade om dig kan du skriftligen ansöka om detta på ovanstående adress. Registerutdraget lämnas på begäran och är gratis en gång per år. Hur går jag tillväga för att begära ett registerutdrag?

Du skriver och begär ett registerutdrag från GEP CG. OBS! Du måste skicka in din begäran skriftligen eftersom den ska innehålla din namnteckning, du kan alltså inte bara skicka ett e-post. Märk brevet ”Personuppgiftsutdrag - till GEP CG. Personuppgifstansvarig på GEP CG är bolagets VD.

Rätt till kontroll över dina personuppgifter
Du har rätt att begära att uppgifterna om dig ska raderas, kompletteras eller rättas. Du har också rätt att begära att behandlingen av dina personuppgifter begränsas till vissa ändamål och till exempel inte används för direktreklam eller s.k. profilering.

Länkar
Sajten kan innehålla länkar till andra webbplatser. Denna Integritetspolicy gäller enbart Sajten. När du länkas till annan webbplats bör du läsa den personuppgiftspolicy som gäller för den sidan. Notera att GEP inte tar ansvar för andra webbplatsers behandling av dina personuppgifter.

Ändringar i Integritetspolicy
GEP CG förbehåller sig rätten att göra ändringar i denna Integritetspolicy när som helst i tiden i den utsträckning ändringarna är nödvändiga för att åtgärda störningar eller för att uppfylla nya legala eller tekniska krav. Alla ändringar av denna Integritetspolicy kommer att publiceras på Sajten.

Om du vill klaga
Den som anser att ett företag bryter mot PUL eller annan integritetslagstiftning kan vända sig till Datainspektionen. Läs mer på Datainspektionens webbplats

Cookies
Denna webbutik använder sig av cookies enligt Electronic Communications Act, 25 juli 2003. En cookie är en liten textfil som lagras på din dator och som innehåller information för att hjälpa webbutiken att identifiera och följa användare. Cookies finns som sessionscookies och som cookies som lagras permanent på din dator. Under tiden för ditt första besök i webbutiken blir din webbläsare tilldelad en sessionscookie som är unik och som används för att inte blanda ihop dig som användare med andra användare. För att kunna använda webbutiken bör du tillåta cookies i din webbläsare. Denna typ av cookie används enbart för att ge dig som besökare en bättre upplevelse och support och lagrar inga personlig uppgifter om dig. Cookies kan raderas. I denna webbutik används cookies exempelvis för att hålla koll på din kundvagn, dina inställningar och vilka sidor du besökt för att kunna ge dig en bättre kundupplevelse och support.

   

 

 

 

/